5 powodów dla których rower ścieżkowy to jedyny rower górski jaki potrzebujesz.

Jeśli mógłbyś mieć tylko jeden rower górski, aby jeździć nim wszędzie, jaki rower by to był?


Pytając zawodników, serwisantów i specjalistów w 90% odpowiedź jest jednoznaczna- rower trailowy. Co więcej, większość rajderów kupujących rowery enduro też w zupełności zadowolili by się rowerami ścieżkowymi.

Jeździj wszędzie rowerem szlakowym

Na najtrudniejszych trasach enduro 130mm skoku może powodować różnego rodzaju tańce roweru, szczególnie przy dużych prędkościach jednak jeżeli dosiada go zdolny rajder nawet najcięższe trasy mogą okazać się bez większego problemu do zjechania. Pokaż swoje umiejętności i wykaż się finezją , a także użyj zdrowego rozsądku, ale nie bój się zabrać roweru do miejsc, gdzie może nie być absolutnie najlepszym rowerem do trasy. Ścieżkowcem możesz jechać zarówno na wyścigi XC jak i zawody enduro. Jest to wszechstronny i uwiwersalny typ jednośladu. W Polsce większość terenu jest równinnego , ale to właśnie na takim terenie rower ścieżkowy sprawdzi się najlepiej. Nie zwracaj uwagi na to, że nie będziesz miał koma na stravie bo wyprzedzi Cię zawodnik XC, jego rower stworzony jest do ścigania się na takich trasach.

rower ścieżkowy

Waga szlakowca.

Rower trailowy nie jest tak lekki jak rower xc, który pod górkę praktycznie sam jedzie, ale nie jest też takim czołgiem jak rower zjazdowy ,który trzeba wypychać do góry. Waga ścieżkowca pozwala na wielogodzinne wycieczki górskie w formacie turystyczno – rekreacyjnym. przy zjazdach należy uważać, bo o ile jest dużo wygodniejszy i przyjemniejszy w prowadzeniu od wyścigówki xc, to nie można sobie pozwolić na skakanie kompletnie każdego wystającego kamienia i korzenia jak w przypadku enduro.

Przystępność cenowa ścieżkowca

Jeśli szukasz maszyny do wszystkiego, która oferuje konkurencyjny stosunek jakości do ceny roweru. Rower trailowy nie potrzebuje ani super lekkich materiałów, tak jak rowery XC, ani super wytrzymałych tak jak maszyny enduro. Ścieżkowce są też najpopularniejsze dlatego ilość komponentów i ich zamienników jest ogromna. To wszystko sprawia że za przystępną cenę dostaniemy ramę i dobry osprzęt.

Współżycie

Rower trailowy wg. mnie jest najlepszym MTB do współżycia. Przynajmniej dla osoby, która nie posiada SUVa i Garażu pod domem. Ma kierownicę, którą w przeciwieństwie do zjazdówki obraca się o 90 stopni. Ma też łatwo zdejmowane koło, które montowane jest śrubą 15mm najczęściej. strsze rowery miały 9mm, do tej pory siłuje się niekiedy z jednym ze soich budżetowych egzemplarzy przy zdejmowaniu i zakładaniu koła. Może rower do XC jest lżejszy i podobnie łatwo jest zdemontować koło ale w tym przypadku należy szczególnie uważać na jego delikatne i drogie komponenty.

Proste standardy

Rozmawiając z rowerzystami i patrząc na ich komentarze w sieci trudno nie odnieść wrażenia, że są przyzwyczajeni do standardów. Do niedawna królowały koła 26 cali a wszystkie inne były hejtowane podobnie jest z szerszymi piastami boost czy choćby rowerami elektrycznymi, które zalewają rynek. To tylko przykłady które wchodzą są coraz popularniejsze. w skrajnych rowerach XC tudzież enduro lub DH co sezon dochodzą do nas nowości o nowych standardach osi, kół itp. niekiedy tak samo szybko przychodzą jak i odchodzą. na szczęście w segmencie rowerów ścieżkowych tylko sprawdzone zmiany wchodzą w fazę produkcji.

Dodaj komentarz