15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://jakirower.pl 300 true 0
theme-sticky-logo-alt
Btwin City 900 rower

Rower Btwin City 900 – pierwsze wrażenia

Jako że moja Julka skończyła 5 lat i przekroczyła magiczną barierę 105 cm wzrostu postanowiłem zmienić jej rower z przyzwoicie sprawującego się Unicorna z Decathlonu na coś większego w rozmiarze 16 cali.

Bardzo podobał mi się Racing 900 z Btwina, a o istnieniu Btwin 900 City nie miałem pojecia. W związku z tym, że zaraza dopada nie tylko ludzi, ale także i coraz więcej to branż, niełatwo jest dostać rower o jakim się marzy. Co więcej, nie ma tu znaczenia ile kasy masz w portfelu.

Kolejny rowerowy rekonesans

Po raz kolejny zacząłem wertować oferty sklepów, opinie, blogi itp. tak aby moje dziecko miało w miarę moich możliwości jak najlepszy rower. Po lekturze dziesiątek artykułów w różnych językach, konsultacjach ze sprzedawcami i ekspertami, a także doświadczeniach z 14 calowego Jednorożca wnioski byłe następujące.
Rower ma:

Co więcej, jako że pod nosem mamy single, a teren wokoło jest raczej górzysty, wolałem coś bardziej terenowego. Naturalnym wyborem świadomego konsumenta staje się najlżejszy rower na rynku marki Woom. Jednak nie są najtańsze i są niedostępne. Oczywiście przeszukałem także portale za używkami, nic ciekawego jednak nie znalazłem. Jak wcześniej wspomniałem testowaliśmy w Decathlonie bliźniaczy model zakupionego Btwina 900 City czyli Racing 900. Julce bardzo przypasował, jest w miarę lekki bo waży nieco ponad 7 kg, ale był tylko model wystawowy. Dostawa ma być w maju 2021.

Zobacz także mój: Ranking najlepszych rowerów 16 calowych

Wyobraź sobie, że 7kg to 1/3 wagi mojej córki. Można to porównać do dorosłego (ok. 70kg), który musi jeździć na rowerze elektrycznym bez prądu (ok 25 kg).

Btwin ze stalową ramą

Przypasowaliśmy się także do stalowej wersji Robot i damskiej Docto Girl, które ważą niecałe 10kg. Z braku laku może
i bym się zdecydował na jeden z tych modeli za trochę ponad 500, ale coś mi w nich nie pasowało. Jak później zerknąłem na geometrię to ciężko się zdziwiłem. Górna rama jest w nich o dobre ponad 6 cm dłuższa od modeli innych producentów, także Btwin Racing i City. Dlatego moje dziecko na tym rowerze dziwnie wyglądało, wyciągnięte jak struna.

Szybka decyzja o zakupie Btwin City 900

Dosłownie z przypadku zauważyłem na stronie Decathlona że dostępne są 3 modele City 900. Zanim zapytałem żony o decyzję zostały 2. Nie czekając dokonałem zakupu. Dojechał i jesteśmy już po pierwszych jazdach.

Przygotowanie roweru do jazdy

W paczce, która do mnie dotarła, był wpakowany rower. Co mnie zdziwiło, nie było żadnych dodatkowych styropianów, ni też folii bombelkowej. Na szczęście rower nie ucierpiał w podróży.

W przeciwieństwie do tych co pakowali to musze przyznać, że serwisanci z Decathlonu spisali się. Wszystkie ruchome elementy były ładnie nasmarowane, wszystko poskręcane (prócz kierownicy i pedałów). Nawet koła były odpowiednio napompowane. Na środkowej ścianie kartonu był przyklejona instrukcja wraz z kluczami, także nie musisz posiadać narzędzi, aby poskładać do kupy sprzęt. Drobnej regulacji wymagał jedynie hamulec, ale wystarczyło przekręcić pół obrotu na pierścieniu przy klamce na kierownicy.

Akcesoria jakie były dołączone do rowerku to dzwonek, lampka i odblask. Natomiast do rowerku można dokupić kółka podpórki lub drążek do prowadzenia, jeżeli dziecko jeszcze nie ogarnia jeżdżenia bez asysty.

Zobacz także porównanie z innymi rowerami w artykułach:

Btwin City 900 sesja zdjęciowa

Btwin City 900 rower

Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ładnie, trochę nawet retro 🙂

Brązowe gripy, pedały, siodełko i część stopki doskonale się komponują z dominującym niebieskim kolorem. Z bliska plastikowe elementy mogą wydawać się tandetne, jednak to tylko pozory.

rama btwin city

Rower posiada aluminiową rame, dzięki czemu jego waga nieznacznie przekracza 7 kg.

v-brake btwin

To na czym mi bardzo zależało, czyli hamulce v-brake z przodu i z tyłu. Ma to swój plus. Moja córka przy każdym starcie ustawia sobie pedały kręcąc do tyłu.

Zobacz też: Hamulce ręczne, a nożne porównanie

hamulec rower  decathlon

Wydawać by się mogło, że plastikowe klamki hamulca nie podołają. Nic bardziej mylnego. Już po pierwszej jeździe byłem miło zaskoczony jak świetnie i mocno hamują. Mimo dużych podobieństw do hamulca z 14 calowego roweru to tutaj siła hamowania jest zdecydowanie większa i spokojnie wystarcza do zatrzymania się nawet podczas zjazdu ze stromej górki.

koła rowerka 16 cali

W związku z tym, że jednak preferujemy urozmaicony teren opony zostaną wymienione na terenowe, a błotniki na krótsze plastikowe. Miałem spory uśmiech na twarzy jak zakręciłem kołem. Cykanie tylnej piasty jest równie głośne co w najdroższych rowerach MTB. Moja piasta z roweru enduro to przy niej cicha myszka. Na pewno z daleka będzie słychać kto jedzie.

wentyl btwin

Tego rozwiązania nie rozumiem. Wydaje mi się, że w bardziej zaawansowanych konstrukcjach stosowane są wentyle presta.

pedały rowerka 16 cali btwin

Niby plastik i niby proste, ale można dokręcić imbusem.

tylne koło btwin city 900

Opony można nabijać od 2-4 barów, czyli można podobnie jak w MTB jeździć na mniejszym ciśnieniu.

To co negatywnie mnie zaskoczyło to suport. Rzęzi jak stary czołg. Chodzi dość ciężko. Argh!

pozycja na rowerze Btwin

Pozycja zajmowana na rowerze jest komfortowa i jest raczej wyprostowana co sugeruje, że ten rowerek najlepiej poczuje się na asfalcie. Zaskoczył mnie natomiast parametr jakim jest tzw. wheelbase, czyli odległość między piastami. Jest ona jedną z mniejszych w tej rozmiarówce rowerków.

Rower Btwin City 900 – pierwsza jazda

Jakie mam wnioski po pierwszej przejażdżce?

Dziecko musi się przyzwyczaić do nowego sprzętu. Mimo stosunkowo krótkiego parametru wheelbase rower wcale nie był niestabilny, rzeczywiście przez to, na każdą zmianę reagował dość żwawo. Mniej wprawny rajder musi być czujny, żeby gwałtowne ruchy kierownicą nie spowodowały upadku. W porównaniu do 14 calowego rowerka, rower Btwin City 900 jest o dziwo lżejszy i szybszy. Wszystko to za sprawą większej zębatki zo przodu. Jednak w związku z tym, że przednia zębatka jest większa pod górkę jeździ się ciężej. To co mnie w nim drażni to zdecydowanie suport, idąc dalej to piasty. To wszystko powinno się kręcić praktycznie bez większego nakładu energii. Jest to rower stosunkowo tani i nie wszystkie elementy są aluminiowe, a łożyska maszynowe. Na czymś trzeba było zaoszczędzić. Oprócz tego kierownica zintegrowana jest z mostkiem i sztycą, co sprawia, że nie ma kontroli nad ustawieniem jej. ARGH

plusyminusy
niska wagaciężko pracujący suport
hamulce ręczne tył i przódciężko pracujące piasty
zjadalna cenakierownica zintegrowana z mostkiem
zbyt wyprostowana pozycja

Podsumowanie

Mimo kilku minusów, to rower spełnił moje założenia. Nie wyobrażam sobie jakby rower dla 5 letniego dziecka miał ważyć jeszcze ze 3 kilogramy więcej. Nic dziwnego, że część dzieciaków zraża się do rowerów. Ja też nie miał bym ochoty pchać żelastwa o wadze równej połowie masy ciała.

nauka hamowania
Poprzedni post
Hamulce do roweru dziecięcego torpedo czy ręczne v-brake
Najlepsze rowery 16 cali ranking
Następny post
Najlepsze rowery 16 calowe dla dzieci -ranking 2021

0 Komentarze

Odpowiedz

Newsletter

Zapisz się na newsletter i odbierz rabat na zakupy w sklepie rowerystylowe.pl