Close

16 calowy rower Puky LS-PRO – nasz test i opinia.

9 Minut czytania

16 calowy rower Puky LS-PRO – nasz  test i opinia.

Jeżeli nie chcesz poświęcać kilku minut na czytanie całego tekstu napiszę wprost, że rower Puky LS-PRO to jeden z najlepszych rowerków w kategorii rowerków 16 calowych.  Topowy model niemieckiego producenta może śmiało mierzyć się z konkurencją. I to z powodzeniem.

Możesz zapytać skąd te ochy i achy nad modelem LS-PRO? Otóż powodów jest kilka.

PUKY – co to za firma?

Historia firmy sięga 1949 kiedy to rozpoczęto produkcję hulajnóg dla dzieci. Dziś ich gama produktów obejmuje hulajnogi, rowerki dziecięce i młodzieżowe, rowerki biegowe, trójkołowce i wiele innych. Ta szeroki wachlarz produktów pozwala dzieciom rozpocząć naukę funkcji motorycznych od najmłodszych lat. 

Codziennie firmę opuszcza 2-3 tyś. gotowych produktów. Dewizą Puky od najwcześniejszych lat istnienia jest jakość. Wszelkie produkty sygnowane logiem marki gwarantują najwyższy standard wykonania. Za jakość produktów firma była wielokrotnie nagradzana.

W ostatnim czasie mocno akcentowany jest także polski wątek produkcji. Warto tu podkreślić, że niemiecka myśl techniczna realizowana jest na naszym rodzimym gruncie. Rowerki Puky składane są w Polsce w renomowanych zakładach w Wieluniu. 

Dla kogo przeznaczony jest  Puky LS-PRO 16

Puky LS-PRO to topowy model niemieckiego producenta. Jeździć może nim każdy, lecz szczególną frajdę będzie sprawiał młodym adeptom kolarstwa z zacięciem sportowym. Puky LS-PRO jest z jednej strony wszechstronny i doskonale poradzi sobie w miejskiej dżungli. Z drugiej zaś świetnie sprawdzi się poza miastem na wiejskich i leśnych ścieżkach.

Puky LS-Pro góry

Przyglądając się wymiarom, to połowa 3,5 latków może już doświadczać pozytywnych wrażeń dosiadając najlepszego z modeli Puky. Jeżeli jeszcze dziecko ma trochę doświadczeń z biegówką, to przesiadka ten na rower i nauka jazdy na nim powinna być błyskawiczna. W katalogu zapisano, że rower ten jest odpowiedni dla dzieci o wzroście od 100-115cm.

Puky LS-PRO ma kilka różnych wersji kolorystycznych dla dziewczynek i dla chłopców.

Julka na zdjęciach jest kilka dni przed swoimi 6 urodzinami i jak widać siodełko ma prawie na maksa wysunięte. Ma 114cm wzrostu. Nie zmienia to faktu, że Puky LS-PRO sprawia jej mnóstwo frajdy.

Puky dysponuje szeroką rozmiarówką rowerków. Oprócz standardowych 16,20 i 24 calowych kół w ofercie można znaleźć także modele z 18 calowymi kołami. Rowerki 18 calowe śmiało można wybrać jeżeli masz dylemat. Najchętniej właśnie są one kupowane, kiedy dziecko trochę później opanuje biegówkę i chce przesiąść się na rower z pedałami lub jeżeli berbeć jest dość wyrośnięty i rower 16 calowy może nie posłużyć mu za długo.

Jeden z najlżejszych rowerów 16 calowych na rynku.

Rower Puky LS-PRO należy do wąskiego grona rowerów 16 calowych, które ważą poniżej 6 kg. 

Lekki rower puky LS-PRO

Waga to jeden z najważniejszych elementów, który powinno się brać pod uwagę przy wyborze roweru, szczególnie w tym rozmiarze.  

Warto wielokrotnie podkreślać, że jedna z najlżejszych konstrukcji na rynku ma niebagatelne znaczenie. Sadzając nieskalanego biegówką 4 latka, sam przekonałem się jak szybko dziecko może załapać jazdę na rowerze. Jeżeli ów chłopiec miałby przetarcie na rowerku biegowym, a razem spędzilibyśmy na nauce więcej czasu niż tylko kilka minut, jestem pewien że jeszcze tego samego dnia jeździłby sam. 

Prawie 6 letnia, drobna Julka sama daje sobie radę z pokonywaniem przeszkód, bez pomocy dorosłych.

noszenie rowerku  Puky LS-PRO

Geometria ramy

Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że rama flagowego rowerka Puky różni się od konkurencji i przykuwa uwagę. Jej charakterystyczną cechą jest niskie poprowadzenie górnej rury. Takie rozwiązanie powoduje, że nawet najmniejsze brzdące nie mają problemów z dosiadaniem i  ze schodzeniem z rowerka. 

rama Puky

Geometria ramy jest wszechstronna, a jednocześnie nowoczesna. Długość górnej rury ramy jest stosunkowo duża, jednocześnie pozycja na rowerze nie jest przesadnie wyprostowana. Podobnie w przypadku odległości między osiami i kątem nachylenia główki ramy. Wszelkie te zabiegi świadczą o sportowym zacięciu rowerka i mają znaczny wpływ na stabilność podczas jazdy zarówno w górę, jak i w dół. 

Przed wyborem rowerka zawsze zmierz długość wewnętrzną nogi dziecka (w butach) i wzrost. Na tej podstawie możesz dokonać ewentualnego zakupu wymarzonego roweru.

Bezpieczeństwo

Producent na każdym kroku podkreśla jak ważne jest bezpieczeństwo. Na poszczególnych rowerkach można nawet znaleźć normy ISO jakie są spełnione. 

hebie osłona łańcucha

W przypadku Puky LS-PRO o bezpieczeństwo dziecka dba innowacyjna osłona łańcucha  Hebie Chainglider. To fantastyczne rozwiązanie po pierwsze chroni ubrania i palce dziecka, aby nie wkręciły się w łańcuch. Po drugie chroni łańcuch przed zabrudzeniem i maksymalnie wydłuża jego żywotność. W porównaniu do tradycyjnych osłon Hebie wygląda świetnie.

Komponenty 

Rama i widelec

Nie da się osiągnąć niskiej wagi nie stosując karbonu lub aluminium w ramie i widelcu. O ile karbonowe elementy byłyby kosmicznie drogie o tyle aluminiowe są optymalne. Waga 5.9 kg zostałą osiągnięta właśnie przez zastosowanie aluminium. Twarde i wytrzymałe aluminium zastosowane jest nie tylko w ramie i widelcu ale także w pozostałych podzespołach roweru czyli kołach, sztycy czy mostku.

Hamulce

Nowoczesne rowerki dziecięce coraz częściej odchodzą od hamulców torpedo, zwłaszcza w rowerkach o sportowych. Zdecydowanie nie jestem ich fanem, co więcej uważam że mogą być wręcz groźne dla użytkownika. O porównaniu hamulców v-brake z torpedo już pisałem.

hamulec v-brake dzieci

Hamulce typu v-brake zapewniają bardzo dobrą siłę hamowania, a klamki hamulcowe są dostosowane do rączek najmniejszych użytkowników. Efekt hamowania jest taki, że rower się zatrzymuje, a ryzyko upadku przez kierownicę jest zminimalizowane praktycznie do zera. 

Koła

Fundamentem lekkiego roweru są także lekkie koła. Składają się one z aluminiowych obręczy, opon przeznaczonych do lekkiego terenu o szerokości 1,5 cala i piast opartych o łożyska maszynowe.

lekkie koło Puky

Malowanie roweru

Rowerki dostępne są w kilku wersjach kolorystycznych. Te z motywami różowymi i pomarańczowymi przekonają do siebie dziewczynki, natomiast te z niebieskimi Chłopców. Rama i widelec malowane są proszkowo, a malowanie to odporne jest na drobniejsze zadrapania i zarysowania. Wiadomo, że jak przywalisz młotkiem to nic z tego nie zostanie, jednak jazda przez krzaki nie zaszkodzi ramie. Efekt jest naprawdę świetny. Rowerki wcale nie przypominają zabawek dla dzieci, wręcz przeciwnie wyglądają jak miniatury dorosłych rowerów.

Rowerki Puky LS-PRO są tak charakterystyczne, że z daleka zwracają na siebie uwagę. 

Przydarzyła mi się nawet taka sytuacja, że podczas przejażdżki z Julką, która akurat jechała na LS-PRO, przejeżdżający samochód zatrzymał się, wysiadł z niego kierowca i zapytał gdzie można kupić taki rower

Dodatkowe elementy

Do dodatków należą wcześniej wspomniana już osłona łańcucha Hebie, stopka oraz dzwonek.

Wrażenia z jazdy

Moja Julka jak już wsiadła na LS-PRO to innego nie chciała. Ten rower jest szybki, żwawy i zachęca do zabawy, co z resztą robiliśmy. To taki codzienny kompan do zabawy.

puky-LS-PRO

Dzięki niskiej górnej rurze ramy dosiadanie roweru i schodzenie z siodełka są bezproblemowe. Puky LS-PRO posiada dość miękkie przełożenie. Stosunek przedniej zębatki do tylnej powoduje, że wyjazd pod nieduże wzniesienia nie stanowi problemu, natomiast aby mocno rozpędzić się na prostej drodze trzeba się trochę nakręcić. Rower doskonale się prowadzi. Przy odrobinie wprawy w jeździe, wybacza wiele błędów w nietrudnym terenie. Jest bardzo stabilny. Hamulce świetnie się spisują, a ich klamki doskonale dostosowane są do małych rąk cyklistów.

Puky LS-PRO vs WOOM 3 

Oba modele to światowa czołówka rowerków 16 calowych. Wybierając każdy z nich dziecko na pewno będzie zadowolone. Zarówno Woom 3 jak i Puky LS-PRO wykonane są z najlepszych materiałów. Jeden i drugi montowany jest w Polsce.

Patrząc na poniższe zestawienie, słusznie można wywnioskować, że oba rowerki mają nowoczesną geometrię. 

Gdzie zatem różnice i który wybrać?

Woom 3 w stosunku do konkurenta to spokojniejszy rower dla mniej doświadczonych rajderów. Świadczy o tym bardziej wyprostowana pozycja, która jest efektem zastosowania kierownicy rodem z BMX. Obniżony suport i krótsze ramiona korby mają za zadanie maksymalnie stabilizować jazdę dziecka. Posiada bardziej miękkie przełożenie niż rywal, co oznacza więcej kręcenia przy tej samej prędkości.

Jeżeli chodzi o 16 calowy PUKY LS-PRO to może i waży 500 gram więcej, ale dedykowany jest dla aktywnych dzieci z zacięciem sportowym. Dla takich smyków, które na drodze się nie nudzą i wykorzystają każdą nierówność na drodze/ścieżce, aby zmaksymalizować radochę z jazdy na rowerze. Co więcej flagowy model Puky wygląda oszałamiająco i wyposażony jest w zgrabną, nie rzucającą się w oczy osłoną łańcucha Hebie. Ponadto Puky jest tańszy od swojego oponenta.

Marka i modelCenaWagaHamulceMinimalna wysokość siodełkaMaksymalna wysokość siodełkaDługość górnej rury ramyKąt nachylenia główki ramyRama i komponentyRozstaw kółDodatkowo
Woom 319595,4v-brake48564040068aluminium712składany w Polsce. dla mniej doświadczonych
PUKY LS-PRO 1616895,9v-brake47058040370aluminium691składany w Polsce, ze sportowym charakterem

Puky LS-PRO testowaliśmy dzięki Puky.pl wyłącznemu dystrybutorowi marki w Polsce.

Jeżeli uważasz, że ten wpis był dla Ciebie przydatny, możesz postawić mi kawę Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *