Close

Jaki rower cross wybrać?

15 Minut czytania

Jaki rower cross wybrać?

Na pytanie jaki jest najbardziej uniwersalny rower dla przeciętnego Kowalskiego bez wahania odpowiem, że to rower cross. Doskonale odnajdzie się on w mieście jak i na ubitych leśnych drogach.

Najczęściej przeglądany przez naszych rodaków segment rowerów cross do 2000 zł. zawiera kilka godnych propozycji w tym rodzimego Krossa Evado czy Kellysa Cliff.

Jednak zanim przyjrzymy się poszczególnym egzemplarzom w różnych przedziałach cenowych, zobaczmy czym jest rower cross.

Dla kogo przeznaczony jest rower cross, jakie ma komponenty i gdzie najlepiej jest nim jeździć. 

Czym jest rower crossowy.

Rower crossowy to najwszechstronniejszy rower dostępny na rynku i jest przeznaczony głównie do rekreacji. Świetnie nadaje się na rodzinne popołudniowe przejażdżki poza miasto. Bez wątpienia bardzo dobrze odnajdzie się w codziennym użytku, jako alternatywa dla tradycyjnych środków transportu. 

rower typu cross

Budowa roweru cross.

Geometria ramy roweru crossowego

Rama roweru crossowego najczęściej jest zrobiona z wytrzymałego aluminium. Wszakże geometria jest dość tradycyjna, niemniej zapewnia wygodną wręcz komfortową, wyprostowaną pozycję za kierownicą. Przy takich parametrach geometrii ramy relaksująca przejażdżka rowerowa odpręża nie tylko ciało, ale i umysł. W ramie powszechnie dostępne są elementy montażowe do stopki czy też błotników. Rama występuje najczęściej w rozmiarach od s do xxl. Przede wszystkim pamiętaj, aby mądrze wybrać rozmiar ramy. 

Wysokość kierownicy w rowerze crossowym.

Wysokość kierownicy determinowana jest regulowanym mostkiem, ale też i wzniosem kierownicy, czyli jej gięciem. Kierownica położona wyżej przenosi masę nad tylne koło, co daje większe poczucie bezpieczeństwa. Jeśli odczuwasz ból pleców, karku, czy drętwieją ci dłonie to wysokość kierownicy jest pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić. 

Koła w rowerze cross.

Standardem są koła 28 calowe tzw 700cc. W zasadzie mają taki sam rozmiar jak górskie 29 cali, natomiast duża różnica jest w oponach. W przypadku rowerów crossowych opony mają szerokość około 40mm. Ich bieżnik nadaje się głównie na asfalt i drogi gruntowe i  zapewnia niskie opory toczenia. Szczególną uwagę zwróciłbym na piasty. Warto żeby były z łożyskami maszynowymi. Te z łożyskami kulkowymi częściej łapią brud i szybciej się luzują.

Amortyzator w crossie.

Skoro mowa o kołach i piastach to nie może zabraknąć choćby zdania o amortyzatorze. Rowery crossowe najczęściej mają zamontowane amortyzatory sprężynowe. W tych najtańszych jest to jakiś azjatycki wynalazek, w tych trochę droższych, też azjatycki, ale markowany przeważnie logo firmy Suntour. W zimie niestety nie specjalnie chcą działać. Niektórzy cykliści zalewają sprężynę olejem, dla poprawy sprawności, ale równie dobrze można by ją zasypać piaskiem. Efekt będzie podobny. Na próżno także kręcić gałkami regulacji, nic to nie daje. Nie są to niestety rewolucyjne konstrukcje, które pozwalają przemierzać płynnie bezdroża, ale nie takie jest też ich przeznaczenie. Na dziurawych polskich drogach jakoś sobie radzą. 

Siodełko w rowerze crossowym.

Najważniejsze, aby było wygodne. Nie są to siedziska o zacięciu sportowym. Zwykle szerokie wygodne podczas długiej jazdy siodełka. W droższych modelach siodełka są żelowe, niekiedy wyposażone w amortyzowaną sztycę. 

Napęd w rowerze cross.

Napęd rowerów crossowych nie poddał się rewolucji ostatnich lat. Z przodu zostały tradycyjnie 3 tarcze, z tyłu w zależności od wersji od 7 do 10. W związku z tym zapewnia to szeroki wachlarz przełożeń, co pozwala na miękką zmianę biegów pod górkę i dokręcenie z górki w momencie, kiedy jest to potrzebne. Pamiętać jednak trzeba o poprawnej zmianie biegów przy 3 zębatkach z przodu, tak aby nie doszło do krzyżowania łańcucha. Jeżeli chodzi o support to tradycyjnie montowany jest na tzw. kwadrat. Trzeba przy nim pamiętać o regularnym sprawdzeniu dokręcenia korby. Niektórzy rowerzyście nie mają z nim problemów od lat, ale często zdarza się jego luzowanie. 

Hamulce w rowerze cross.

Najczęściej zauważymy hamulce typu v-break. Jest to dobry kompromis pomiędzy ceną a jakością produktu. W założeniu, że rower będziemy używać zgodnie z przeznaczeniem. Droższe modele będą wyposażone w hamulce hydrauliczne, które obecnie są najlepszym dostępnym rodzajem na rynku. 

Rower crossowy damski i męski.

W rowerach crossowych najbardziej widoczny jest podział na rowery cross damskie i rowery cross męskie. Na pierwszy rzut  oka widać różnice w usytuowaniu górnej rury ramy. W przypadku rowerów damskich jest ona położona dużo niżej. To nie jedyna różnica. W dzisiejszych czasach tego typu rowery są konstruowane od podstaw z myślą o możliwie najlepszym spełnieniu potrzeb rowerzystek. Im wzrost cyklistki jest mniejszy tym większe różnice są w dopasowaniu do męskiej ramy. Producenci wykorzystują dane antropometryczne dobierając pozycję w siodle i punkty kontaktu, takie jak węższa kierownica, cieńsze chwyty, specyficzna dla kobiet konstrukcja siodła czy długość korby.  

Rower crossowy, a rower fitness.

Wbrew pozorom różnice pomiędzy tymi 2 typami rowerów są spore.

 Rower crossRower fitness
PrzeznaczenieŁatwy teren, asfaltAsfalt
PozycjaWyprostowanaPochylona
OponyTerenoweNa asfalt
Amortyzacja50-65mmBrak
CenaOd niskiej do wysokiejŚrednia i wysoka

 Jak widać na powyższym zestawieniu rowery fitness to w dużym uproszczeniu rowery szosowe z prostą kierownicą dla amatorów prędkości, którzy jednak chcą zachować wygodną pozycję. 

Rower crossowy, a trekkingowy.

Trochę inaczej wygląda sytuacja w przypadku porównania cross vs trekking. Rower trekkingowy to brat bliźniak roweru crossowego wyposażony w błotniki, lampki, bagażniki i sakwy. To właśnie te elementy powodują, że na długie wycieczki wybieramy rower trekkingowy. Oprócz wyposażenia jest jeszcze kilka elementów różniący te 2 rowery, o których pisałem w artykule jaki rower trekkingowy wybrać.

Po pierwsze rower trekkingowy ma dłuższe tylne widełki. Oprócz tego, że dłuższy rower jest stabilniejszy podczas jazdy, mimo iż gorzej się nim manewruje, to na skutek tego nie uderzamy piętą bagaż zamontowany w sakwie na tylnym bagażniku. po drugie kierownica ma trochę inny kształt, umożliwiający przybranie jeszcze bardziej wyprostowanej pozycji. Po trzecie część rowerów trekkingowych wyposażona jest w przerzutkę zamontowaną w tylnej piaście. Po czwarte zdecydowana większość posiada prądnicę w przedniej piaście, która zasila oświetlenie. Tych elementów na próżno szukać w rowerze crossowym. Krótko mówiąc, jeżeli chcesz przystosować rower crossowy do długich wycieczek, to zastanów się czy nie lepiej od razu jest wybrać rower trekkingowy. 

Akcesoria do roweru crossowego.

  • Oświetlenie. Na pewno warto zaopatrzyć się w dobre oświetlenie z tyłu i z przodu. Rowerem crossowym najczęściej jeździ się po drogach razem z innymi uczestnikami ruchu. Warto jest być widocznym. Po zmroku obowiązkowo.
  • Błotniki. Nie raz zdarzało się praktycznie każdemu jazda pomiędzy kałużami. Dodatkowe błotniki nie są tak dobrze zamontowane jak w rowerze trekkingowym i zdarza się, że trzeba je poprawiać jednak spełniają swoje zadanie i chronią od błota.
  • Stopka. Kolejnym elementem godnym uwagi jest stopka. Sprawdza się zwłaszcza, kiedy na rowerze zamontowany jest koszyk. Pod uwagę wziąłbym jednak stopki mocowane w okolicha tylnego koła. Te przykręcone na środku roweru bardzo często mają tendencję do wywrotek.
  • Bagażnik, koszyk. O ile poprzednie  akcesoria są warte zakupu to ten trzeba traktować jako element dodatkowy. Jeżeli rozważasz taką opcję rozważ też zakup roweru trekkingowego.
  • Opony terenowe. Jeżeli masz już crossa i zacięcie terenowe, a nie chcesz zmieniać roweru, możesz przemyśleć zmianę opon na szersze i bardziej agresywne. Oczywiście na tyle szerokie aby koło kręciło się bez przeszkód w widelcu.

Jaki rower cross kupić?

Skoro już wiesz, że rower crossowy to ten, który chcesz kupić i wiesz ile chcesz na niego wydać zapraszam do zapoznania się z moimi propozycjami.  Jedna ważna rzecz. NIE KUPUJ nowego roweru na 26 calowych kołach. Prawdę powiedziawszy to są niskobudżetowe marketowe produkty zbudowane na najtańszych komponentach. ten rozmiar kół to już przeżytek. Prawdopodobieństwo, że zepsuje się lada dzień jest bardzo wysokie. Dlatego też nie mam kategorii rowerów do 1000 zł. Po prostu nie polecam żadnego.

Rower Crossowy do 1500 zł

W tej kategorii osprzęt rowerów pozostawia wiele do życzenia. Zamiast sprężynowych amorów wybrałbym chyba sztywny widelec. Zastanawiam się, czy może nie lepiej poszukać czegoś używanego? Jeżeli jednak chcesz nowy rower to wybrałem 2 egzemplarze

Rower Crossowy do 2000 zł.

W tym przedziale cenowym pojawiają się już w rowerach crossowych komponenty marki Shimano, występuje też widelec sygnowany logotypem marki Suntour. Z pewnością nie można spodziewać się po nim cudów. W przedziale rowerów crossowych do 2000 zł. wybrałem 2 egzemplarze, mianowicie rodzimego Krossa Evado 3 i Kellys Cliff 30 od naszych południowych sąsiadów. Jeżeli chodzi o ich podzespoły, to są bardzo podobne, więc wybierz ten, który ci się bardziej podoba

Kellys Cliff 30

Rower Kellys Cliff 30

  • Rama: KELLYS Crosslite
  • Rozmiary ram: S / M / L
  • Widelec: SR SUNTOUR NEX HLO, 63mm, coil / Speed Lockout
  • Stery: semi-integrated
  • Suport: cartridge (122mm)
  • Korby: SHIMANO FC-TY301 (48x38x28T) – length 170mm (S), 175mm (M – L)
  • Manetki: SHIMANO (020) ST-EF500-8 EZ-fire Plus
  • Przerzutka przód: SHIMANO TY710 (31.8mm)
  • Przerzutka tył: SHIMANO TX800 (direct mount)
  • Ilość biegów: 24
  • Kaseta: SHIMANO CS-HG200-8 (12-32T)
  • Łańcuch: KMC Z8 (114 links)
  • Hamulce: TEKTRO V-brake
  • Dżwignie hamulcowe: SHIMANO (020) ST-EF500-8 EZ-fire Plus
  • Piasty: alloy / SHIMANO RM30 (32 holes)
  • Obręcze: KLS Draft 622×21 (32 holes / eyelets)
  • Szprychy: steel
  • Opony: INNOVA 44-622 (700x42C)
  • Wspornik kierownicy: KALLOY Uno – diam 28.6mm / bar bore 25.4mm / 15° / length 75mm (S), 90mm (M – L)
  • Kierownica: alloy RiseBar – diam 25.4mm / width 640mm (S – M), 660mm (L)
  • Chwyty: KLS Token 2Density
  • Sztyca: KALLOY – diam 27.2mm / length 350mm
  • Siodło: KLS CrossLine
  • Pedały: plastic

Kross Evado 3.0

Rower Kross Evado 3.0
  • Materiał ramy: ALUMINIUM PERFORMANCE
  • WIDELEC: SR SUNTOUR NEX
  • Skok widelca: 63mm
  • TYLNY AMORTYZATOR: BRAK
  • PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO TOURNEY TY710
  • PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO ACERA M360
  • MANETKI: SHIMANO EF500
  • KORBA: SR SUNTOUR
  • Koronki: 48T-38T-28T/170MM
  • KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO HG200
  • Zakres kasety / wolnobiegu: 12-32T
  • ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 24
  • SUPORT: FP-B902
  • ŁAŃCUCH: SHIMANO HG40
  • PIASTA PRZÓD: GL-B36F
  • PIASTA TYŁ: GL-B01R-QR
  • OBRĘCZE: KROSS
  • OPONY: MITAS GRIPPER V84 42-622
  • HAMULEC PRZÓD: V-BRAKE
  • HAMULEC TYŁ: V-BRAKE
  • DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO EF500
  • KIEROWNICA: ALUMINIUM 640 MM 31.8
  • WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 90MM/31,8/7°
  • SIODŁO: SELLE ROYAL
  • WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2×350
  • STERY: FP-H816 O1-1/8″
  • CHWYTY: HERRMANS OXY
  • Pedały: FP-917N
  • Waga [kg]: 14

Rower Crossowy do 3000 zł.

Wreszcie doczekaliśmy się hydraulicznych hamulców. Co więcej w przeciwieństwie do v-breaków działają niezależnie od pogody i zazwyczaj wystarczy im jednorazowa regulacja. W tej klasie oprócz produktów czeskiego i polskiego znalazłem miejsce także dla mniej znanego roweru firmy Indiana. W kategorii rowerów crossowych do 3000 zł. ten rower w porównaniu do swoich bardziej znanych konkurentów posiada lepszy osprzęt. Dlatego też osobiście jednak wybrałbym sprawdzoną markę.

Kross Evado 4.0

Rower Kross Evado 4.0 28 Czarny Niebieski Mat 2021 - zdjęcie 1
  • Materiał ramy: ALUMINIUM LITE
  • WIDELEC: SR SUNTOUR NEX
  • Skok widelca: 63mm
  • PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO TOURNEY TY710
  • PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO ACERA M360
  • MANETKI: SHIMANO TX800
  • KORBA: SR SUNTOUR
  • Koronki: 48T-38T-28T/170MM
  • KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO HG31
  • Zakres kasety / wolnobiegu: 11-32T
  • ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 24
  • SUPORT: FP-B902
  • ŁAŃCUCH: SHIMANO HG40
  • PIASTA PRZÓD: GL-B43F-DS
  • PIASTA TYŁ: GL-B43R-DS
  • OBRĘCZE: KROSS
  • OPONY: MITAS GRIPPER V84 42-622
  • HAMULEC PRZÓD: TEKTRO MD M300
  • HAMULEC TYŁ: TEKTRO MD M300
  • DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO TX800
  • TARCZE HAMULCOWE: DISC (160)
  • KIEROWNICA: ALUMINIUM 640 MM 31.8
  • WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 105MM/31,8/7°
  • SIODŁO: SELLE ROYAL
  • WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2×300
  • STERY: FP-H816 O1-1/8″
  • CHWYTY: HERRMANS OXY
  • Pedały: FP-917N

Kellys Cliff 90

Rower Kellys Cliff 90 Deep Blue 28 2020 - zdjęcie 1
  • rama KELLYS Crosslite
  • rozmiary ram S / M / L / XL
  • widelec SR SUNTOUR NEX HLO, 63mm, coil / Speed Lockout
  • stery semi-integrated
  • suport cartridge (122mm)
  • korby SHIMANO FC-TY501 (48x38x28T) – length 170mm (S), 175mm (M – L)
  • manetki SHIMANO Altus SL-M310 Rapidfire Plus
  • przerzutka przód SHIMANO TY710 (31.8mm)
  • przerzutka tył SHIMANO Altus M370 (direct mount)
  • ilość biegów 24
  • kaseta SHIMANO CS-HG200-8 (12-32T)
  • łańcuch KMC Z8 (114 links)
  • hamulce TEKTRO Hydraulic Disc
  • tarcze hamulcowe 160mm front / 160mm rear
  • dżwignie hamulcowe TEKTRO
  • piasty KLS Firework Disc (32 holes)
  • obręcze KLS Draft Disc 622×21 (32 holes / eyelets)
  • szprychy stainless steel
  • opony INNOVA 44-622 (700x42C)
  • wspornik kierownicy KLS CRX 70 adjustable – diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / length 95mm (S – L)
  • kierownica KLS CRX 70 RiseBar – diam 31.8mm / rise 25mm / width 640mm (S – M), 660mm (L)
  • chwyty KLS Token 2Density
  • sztyca KALLOY – diam 27.2mm / length 350mm
  • siodło KLS CrossLine
  • pedały alloy

Indiana X-Cross 4.0

Rower Indiana X-Cross 4.0 Czarny 28 2020 - zdjęcie 1
  • Kolor Czarny
  • Kolory dostępne w ofercie producenta Czarny
  • Przeznaczenie Męski
  • Rocznik 2020
  • Gwarancja na ramę 5 lat
  • Typ roweru Cross
  • Gwarancja 24 miesiące
  • Rama Aluminiowa
  • Rozmiar ramy [cal] 19
  • Rozmiar ramy L
  • Wzrost [cm] 174 – 180
  • Liczba biegów 27
  • Przerzutka przednia marka Shimano Altus
  • Manetki typ SL-M200 9×3
  • Przerzutka przednia model FD-371 31.8
  • Przerzutka tylna Shimano Alivio model T400 SGS 9 Speed
  • Manetki marka Shimano Altus
  • Kaseta marka Shimano
  • Kaseta typ HG20 11-34 T
  • Korba marka Shimano
  • Korba typ FC-M370 26/36/48 9 Speed
  • Hamulec przedni tarczowy hydrauliczny Shimano model BR-MT200
  • Hamulec tylny tarczowy hydrauliczny Shimano model BR-MT200
  • Rozmiar koła [cal] 28
  • Prądnica/dynamo Nie
  • Opona marka Indiana
  • Opona typ 28 x 1.75
  • Obręcze Indiana
  • Piasta przód Promax typ DB-600
  • Piasta tył Promax typ DB-600
  • Amortyzator przód Suntour NX4610 HLO
  • Kierownica marka Magix
  • Kierownica typ A-6012 FOV
  • Wspornik kierownicy marka Magix
  • Wspornik kierownicy typ M5-6938 FOV Aluminium
  • Siodełko marka DDK
  • Siodełko typ SA-100 TRK Comfort
  • Sztyca siodła marka Zoom
  • Sztyca siodła typ Amortyzowana C-373 27.2×350

Celowo nie zamieszczam rowerów z wyższej półki. Uważam, że dla rekreacyjnej jazdy wspomniane modele w zupełności wystarczą. Jeżeli masz do dyspozycji większy zasób gotówki lub większe ambicje to może powinieneś zobaczyć inne rowery, do bardziej wzniosłego zastosowania.

Kilka lat temu sam byłe w posiadaniu roweru crossowego i bardzo dobrze wspominam ten czas kiedy na szosie i ubitym terenie mogłem sobie nim jeździć. Osobiście chyba skłaniałbym się ku wyborze Krossa Evado 3.0, to dobry rower crossowy męski. Jego podzespoły są na dobrym poziomie. W przypadku roweru crossowego nie wydaje mi się, aby siła hamowania hamulca tarczowego była niezbędna. Jeżeli masz do wydania trochę więcej to warto wybrać wyższy model.

Rower Crossowy damski.

Tak jak pisałem wcześniej, rowery crossowe damskie różnią się od tych męskich. Poniżej zamieszczam kilka propozycji damskich rowerów crossowych Kross ,Kellys i Romet.

ROMET ORKAN 1 D

Media 0
  • PRZEDNI AMORTYZATOR Romet
  • Przerzutka przednia Shimano FD-TY510,
  • Przerzutka tylna Shimano Acera RD-M360,
  • Manetki Shimano ST-EF500,
  • Wolnobieg 14-28T 7 speed,
  • HAMULCE TARCZOWE mechaniczne Shimano BR-TX805

Romet Orkan 1D to chyba najlepszy stosunek jakości do ceny w przypadku dostępnych obecnie rowerów cross damskich do 2000zł.

Kross Evado 1.0 

Rower Kross Evado 1.0 biały turkusowy połysk 2018 - zdjęcie 1
  • Materiał ramy – ALUMINIUM PERFORMANCE
  • WIDELEC: KROSS
  • Skok widelca: 30mm
  • PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO TOURNEY TZ510
  • PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO TOURNEY TY300
  • MANETKI: SHIMANO RS36 REVOSHIFT
  • KORBA: WHEEL TOP
  • Koronki: 48T-38T-28T/170MM
  • KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO MF TZ500
  • Zakres kasety / wolnobiegu: 14-28T
  • ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 21
  • SUPORT: FP-B902
  • ŁAŃCUCH: YBN S50
  • PIASTA PRZÓD: GL-B01F-QR
  • PIASTA TYŁ: GL-B01R-QR
  • OBRĘCZE: KROSS
  • OPONY: MITAS GRIPPER V84 42-622
  • HAMULEC PRZÓD: V-BRAKE
  • HAMULEC TYŁ: V-BRAKE
  • DŹWIGNIE HAMULCA: ALHONGA
  • KIEROWNICA: ALUMINIUM 640 MM 31.8
  • WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 90MM/31,8/7°
  • SIODŁO: KROSS D5311
  • WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2×350
  • STERY: FP-H863 O1-1/8″
  • CHWYTY: HERRMANS
  • Pedały: FP-804

Kellys Clea 30

Rower Kellys Clea 30 White 28 2020 - zdjęcie 1
  • Rama: KELLYS Crosslite Lady
  • Rozmiary ram: S / M
  • Widelec: SR SUNTOUR NEX HLO, 63mm, coil / Speed Lockout
  • Stery: semi-integrated
  • Suport: cartridge (122mm)
  • Korby: SHIMANO FC-TY301 (48x38x28T) – length 170mm (S), 175mm (M)
  • Manetki: SHIMANO (020) ST-EF500-8 EZ-fire Plus
  • Przerzutka przód: SHIMANO TY710 (31.8mm)
  • Przerzutka tył: SHIMANO TX800 (direct mount)
  • Ilość biegów: 24
  • Kaseta: SHIMANO CS-HG200-8 (12-32T)
  • Łańcuch: KMC Z8 (114 links)
  • Hamulce: TEKTRO V-brake
  • Dżwignie hamulcowe: SHIMANO (020) ST-EF500-8 EZ-fire Plus
  • Piasty: alloy / SHIMANO RM30 (32 holes)
  • Obręcze: KLS Draft 622×21 (32 holes / eyelets)
  • Szprychy: steel
  • Opony: INNOVA 44-622 (700x42C)
  • Wspornik kierownicy: KALLOY Uno – diam 28.6mm / bar bore 25.4mm / 30° / length 90mm (S – M)
  • Kierownica: alloy RiseBar – diam 25.4mm / width 640mm (S – M)
  • Chwyty: KLS Token 2Density
  • Sztyca: KALLOY – diam 27.2mm / length 350mm
  • Siodło: KLS ComfortLine
  • Pedały: plastic

Porównując wymienione modele to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Warto dopłacić do Kellysa choćby ze względu na amortyzator czy hamulce Tektro.

Czy istnieje dobry rower damski do 1000 zł.

Tak, i to nawet nowy. Wszystko to pod warunkiem, że jest to rower w promocji, bo na stanie została ostatnia sztuka i sprzedający znacznie obniżył cenę. Można też znaleźć fajny używany dobry rower damski do 1000 zł.

i zastanawiać się nad jego serwisem. Tu sprawa jest o tyle skomplikowana, że podobnie jak w przypadku samochodów łatwo jest ukryć wady jednośladu.

Jeżeli uważasz, że ten wpis był dla Ciebie przydatny, możesz postawić mi kawę Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *