Close

Jaki rower trekkingowy wybrać

19 Minut czytania

Jaki rower trekkingowy wybrać

Rower trekkingowy to przede wszystkim rower , który zabierze cię na dłuższe, nierzadko kilkudniowe wycieczki.

Rower trekkingowy to taki, który będzie Ci służył w codziennych dojazdach do pracy. To także rower, który będzie służył na spontaniczne przejażdżki po pracy.

Do czego służy rower trekkingowy?

Zanim zastanowisz się, nad konkretnym modelem roweru trekkingowego zastanów się, gdzie będziesz jeździł tym rowerem i do czego konkretnie ma on służyć. Z pewnością bardzo dobrze sprawdzi się w dwóch pierwszych przytoczonych przypadkach. Najlepiej natomiast sprawdzi się podczas długodystansowej przygody. Tutaj też można dokonać podziału. Na rowerze można jechać od hotelu do hotelu, zabierając ze sobą tylko niezbędny ekwipunek. Można też jechać, wioząc ze sobą namiot, cały prowiant i pozostałe niezbędne rzeczy, które potrzebne będą na samodzielnej wyprawie rowerowej.

Na pewno rower turystyczny najlepiej się odnajdzie na wielodniowych wycieczkach.

Uwielbia jeździć po zarówno po asfalcie, jak i szutrze, chodniku i bezdrożach.

Nie specjalnie nadaje się do jazdy po stromych górskich ścieżkach, ni też ekstremalnych kamienistych traktach.

Rower trekkingowy nazywany jest także wycieczkowym, przygodowym czy też najczęściej turystycznym. To rower stworzony do długiej nieraz mozolnej pracy. Będę tu zamiennie używał wyrażenia rower trekkingowy i rower turystyczny. Zastosowanie wymienionych typów jest niemalże jednakowe.

bikepacking w tybecie

Jaki rower trekkingowy wybrać?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Wygodny.

Optymalnym wyborem jest produkt firmy Kross:

Kross Trans 3.0

ROWER TREKKINGOWY DO 1500
Kross Trans 3.0 najlepszy ROWER TREKKINGOWY DO 2000

Wszystko zależy od tego w jaki teren planujemy udać się w celach turystycznych. Część osób może mieć na myśli wycieczkę po mieście, do tego celu najlepszy będzie rower miejski, na którym wygodnie będzie jechać nawet w sukience. Dla innych wycieczka to tylko góry i bezdroża – oni wybiorą rower górski. Dla kolejnej grupy amatorów kolarstwa w grę wchodzi jedynie rower szosowy. Na wycieczkę można jechać także po śniegu lub piasku i wtedy domyślnym wyborem stanie się tzw. fatbike.

Najczęściej jednak na wycieczki udajemy się na rowerach turystycznych, które gwarantują wygodną pozycję podczas przemierzania dziesiątek kilometrów.

rower wycieczkowy
Wyprawa rowerowa w Patagonii

Geometria roweru trekkingowego.

W Rowerowej klasyfikacji rowery trekkingowe można umiejscowić pomiędzy rowerami MTB, a szosowymi. Ich miejsce jest tuż przy rowerach crossowych i grawelowych. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak rower crossowy z osprzętem. W Porównaniu do grawela pozornie różni się tylko kierownicą i bagażnikiem. Czym różnią się te rowery i dlaczego rower trekkingowy jest najlepszy na długie wypady?!

geometria roweru
geometria roweru

Geometria ramy roweru trekkingowego

Rower turystyczny ma klasyczną geometrię, co oznacza, że zapewnia kierowcy wygodną pozycję do jazdy.  Na podjazdach przednie koło nie traci kontaktu z podłożem, a na zjazdach nie przelecisz przez kierownicę.

W porównaniu do wspomnianego roweru crossowego ma jednak dłuższe tylne widełki. Dłuższy tzw. chainstay (parametr CS na zdjęciu) powoduje, że rower jest bardziej stabilny podczas jazdy. W rowerze turystycznym jest jeszcze jeden ważny aspekt tego zabiegu. Otóż na bagażniku turystyka najczęściej wożone są sakwy. Tylne widełki zostały wydłużone, aby rowerzysta nie kopał, a tym samym nie uszkodził swojego ładunku.

Kolejnym parametrem, który wyróżnia rower trekkingowy, jest długość główki ramy. Zarówno w rowerach trekkingowych, jak i crossowych główka ramy jest dłuższa niż w pozostałych. Służy to temu, aby osadzić kierownicę bez konieczności dokładania tokenów, tak aby pozycja na rowerze była mega wygodna.

Pozostałe cyferki dotyczące rozmiaru ramy nie są znacząco wyróżniające się.

Rama w rowerze turystycznym

Skoro mowa o ramie to trzeba nadmienić, że Rama roweru turystycznego najczęściej zrobiona jest z aluminium. Dawniej królowała stal. Natomiast ciężko jest znaleźć karbon jako materiał, który tworzy ramę roweru trekkingowego.  

Możemy wyróżnić ramę damską i męską. Rower trekkingowy damski i męski nie tylko różnią się tym, że górna rura jest niżej mocowana wersji damskiej. To także zmiany w geometrii. W końcu kobieta na inną budowę niż facet.

Nieodłącznym towarzyszem ramy jest widelec. W rowerach trekkingowych można spotkać widelce bez amortyzacji, jednak wygodne są one wyłącznie w przypadku jazdy po idealnym asfalcie. W każdym innym zalecałbym podstawową amortyzację. Zazwyczaj są to podstawowe amortyzatory powietrze.

Jaką kierownicę wybrać do roweru turystycznego?

Do ciekawej sytuacji dochodzi, kiedy popatrzymy na kierownicę rowerów trekkingowych. Widać tu wpływ rozwoju rowerów w ostatnich latach, w szczególności  segmentu grawelowego. Rowery grawelowe mają kierownicę typu baranek, zapewnia to aerodynamiczną pozycję, dzięki czemu można trasę przemierzać szybciej. Do tej pory rowery trekkingowe wyposażone były w proste kierownice z możliwością regulacji na kilku poziomach. Jednak, aby zróżnicować pozycje na rowerze podczas wielogodzinnych wycieczek, oprócz kierownicy prostej stosowane były także różnego rodzaju kierownice gięte typu motyl, lub też dodatki w postaci rogów. Regularna zmiana pozycji nadgarstka łagodzi napięcie na dłoniach i równomiernie obciąża mięśnie ramion, barków i pleców. Dzieląc obciążenie, pod koniec dnia Twoje ciało będzie mniej zmęczone.

kierownica gięta

Kiedy używać kierownicy typu baranek?

  • Oferują wiele pozycji oparcia rąk.
  • Mają wysoką i niską pozycję ciała.
  • Są bardziej aerodynamiczne przy czołowym wietrze lub do jazdy z dużą prędkością.
  • Są wystarczająco wąskie, aby przecisnąć się przez ruch uliczny.
  • Można je sparować z dźwigniami „krzyżowymi”, aby uzyskać dwa zestawy dźwigni hamulca.

Kiedy nie stosować kierownicy szosowej:

  • Nie są tak stabilne dla niedoświadczonych rowerzystów, biorąc pod uwagę ich niewielką szerokość.
  • Nie wystarczająco szerokie, aby zapewnić stabilność głównie, kiedy jedziemy na stojąco.
  • Dostęp do dźwigni hamulca jest ograniczony.
  • Jest mniej miejsca na akcesoria na kierownicy.
  • Trudniej się do nich przyzwyczaić.
  • Należy użyć owijki, którą można łatwo uszkodzić.

Dlaczego warto używać kierownicy motylkowej:

  • Oferują wiele różnych pozycji rąk.
  • Są wąskie, dzięki czemu świetnie nadają się do jazdy w ulicznym ruchu.
  • Mają świetny dostęp do dźwigni hamulca.
  • Możesz łatwo zamontować manetki i dźwignie hamulca z rowerów górskich.
  • Są doskonałe dla początkujących rowerzystów.

Dlaczego NIE używać kierownicy motylkowej:

  • Nie są tak szerokie, jak tradycyjna kierownica.
  • Należy użyć taśmy na pręt lub pianki, które mogą być dość łatwe do rozerwania.

Dlaczego warto używać płaskiej kierownicy:

  • Mają większą kontrolę nad rowerem.
  • Dużo miejsca na akcesoria.
  • Wymiana uchwytów zajmuje 2 minuty.
  • Pasują do dźwigni zmiany biegów i hamulców w rowerach górskich (dużo łatwiejsza wymiana linek).
  • Są idealne dla początkujących cyklistów.

Dlaczego NIE używać prostej kierownicy:

  • Oferują mniej pozycji rąk (chyba że zamontowane są rogi).
  • Poruszanie się między ruchem może być trudniejsze ze względu na ich szerokość.
 Kierownica prostamotylekSzosowa- baranek
Możliwość jazdy wąskimi zakamarkamiNieTakTak
Zmiana pozycji dłoniNie (chyba że masz dodatkowe rogi).TakTak
Stabilność kierowaniataknieNie
Łatwe hamowanietaktakNie
Dla początkującychtaktaknie
Łatwo uszkodzić owijkę/piankęnietaktak

Koła roweru wyprawowego

Koła to standardowo 28-calowe obręcze z 32 tudzież 36 szprychami. Warto, aby obręcze były mocne i nie wykrzywiały się po najechaniu na pierwszy lepszy krawężnik. W końcu rower trekkingowy ma wozić nie tylko cyklistę, ale też jego ciężki bagaż przez cały czas wycieczki. Koła wyposażone są w około 30 mm szerokości opony o uniwersalnym zastosowaniu. Oczywiście można zamontować sobie opony typowo szosowe, lub szerokie szutrowe. Na utwardzonych drogach możesz jechać na stosunkowo wąskiej oponie (28-30 mm) jak nie chcesz zbyt dużego bieżnika. Opony MTB mają dość wysokie opory toczenia, dlatego nie nadają się na długie dystanse na asfalcie. W terenie, na wyboistych drogach, potrzebujesz szerszej opony 37 mm lub więcej i trochę wyższego bieżnika. Wybór opony zależy od rodzaju nawierzchni, po której będziesz jeździć. W przeciwieństwie do kół rowerów MTB, nie nastąpiła tu rewolucja związana z systemem bezdętkowym i w dalszym ciągu pod oponą na obręczy kryje się dętka.

Przechodząc do piast mają one swoje dodatkowe funkcje. W przypadku tylnej piasty można spotkać zabudowane w niej przerzutki. W przedniej piaście natomiast zazwyczaj zastosowana jest prądnica, która zasila lampki.

Napęd w rowerze turystycznym.

Rewolucja związana z napędem rowerowym nie dotknęła segmentu rowerów turystycznych tutaj w dalszym ciągu mamy 2 lub 3 tarcze przerzutki z przodu. Kaseta to w zależności od ceny: w tańszych 7-rzedowa, a w droższych nawet 9-rzędowa 12 × 28. Oczywiście ma to swoje plusy i minusy. Po stronie plusów należy zapisać fakt, że mamy do dyspozycji szeroki zakres przełożeń, co doskonale sprawdza się zarówno na stromych podjazdach, jak i w momencie, kiedy trzeba dokręcić z górki. Po stronie minusów na pewno należy dodać dodatkowy koszt związany z serwisowaniem przedniej przerzutki. Jest to też dodatkowy kabel który biegnie od kierownicy. Dla mniej wprawnych cyklistów istnieje także ryzyko krzyżowania się łańcucha przy nieumiejętnej zmianie biegów, co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużywania się elementów przerzutki.

Jakie Pedały wybrać do roweru trekkingowego.

Pedały to indywidualna sprawa. Rowery zazwyczaj sprzedawane są bez pedałów. W przypadku rowerów turystycznych możemy jeździć zarówno w pedałach SPD, jak i na klasycznych platformach. W przypadku pedałów SPD trzeba jednak ponieść dodatkowy koszt w jakim są specjalne buty wyposażone w bloki które wpinają się w te pedały. Do niewątpliwych plusów pedałów SPD należy zaliczyć fakt, że stopy przyczepione są cały czas do pedałów i moc przenoszona na napęd jest nie tylko w momencie naciskania na pedał, ale także w momencie, kiedy noga idzie do góry. Warto zwrócić uwagę na to, aby pedały były wyposażone w łożyska maszynowe, co zapewnia dłuższą ich żywotność. Dobrym kompromisem, choć nie tanim, są pedały SPD wyposażone w szeroką platformę. Zapewnia ona komfort w oparciu stopy o nią.

Jakie hamulce wybrać do roweru trekkingowego.

W Najtańszych modelach rowerów turystycznych można jeszcze znaleźć hamulce typu v-brake. Niestety mimo momentami dobrej siły hamowania Wymagają one dość często dodatkowej regulacji, co jest dość irytujące podczas długiej podróży. Osobiście nie cierpię, kiedy coś mi ociera o koło podczas jazdy rowerem. Domyślnym wyborem są oczywiście hamulce tarczowe zapewniające optymalną siłę hamowania. Rowery turystyczne to nie jest rower Down Hillowy, to też nie musi zapewniać super siły hamowania. Rower też nie musi stawać dęba w miejscu, dlatego podstawowe hamulce hydrauliczne w jakie jest fabrycznie wyposażony, są wystarczającym wyborem.

Jakie siodełko wybrać do roweru trekkingowego.

W przeciwieństwie do rowerów crossowych rowery trekkingowe nie są wyposażone w sportowe siodełka. Siodełko w rowerze turystycznym jest bardziej wygodne, nierzadko żelowe. Ma ona zapewne gdzieś największy komfort podczas wielogodzinnych podróży. Jednak jakie siodełko by nie było, należy zakładać odpowiednie kolarskie gatki z tak zwanym pampersem. Tylko nie zakładaj tego na bieliznę, wyłącznie na gołe ciało. W przypadku różnych przykrych dolegliwości w intymnych strefach dobrze jest nasmarować się maścią dla dzieci na przykład Bepanthen czy Sudocrem. 

Wyposażenie roweru trekkingowego

To, co tak naprawdę wyróżnia rower trekkingowy od pozostałych jednośladów napędzany siłą ludzkich mięśni to akcesoria w jakiej jest wyposażony. Standardowo rower turystyczny wyposażony jest błotniki bagażnik i oświetlenie. Nieodzownym elementem wyposażenia roweru wycieczkowego jest także stopka.

Warto jest uniezależnić się od elektryczności i  sprawdzić, żeby lampka zasilana była poprzez prądnicę zamontowaną w piaście. 

Bardzo charakterystycznym elementem wyposażenia roweru trekkingowego są sakwy. Można je zamontować na kierownicy, na bagażniku czy też pod siodełkiem. W wariancie ze wszystkimi sakwami mamy w sumie do dyspozycji do 120 l. pojemności. w takiej przestrzeni Możemy spakować Całkiem spory bagaż na wiele dni przygody. Dla porównania dodam, że duża walizka podróżna ma pojemność około 95 litrów,  a mała kabinowa 35 litrów. 

Z akcesoriów absolutnym MUST HAVE jest zestaw serwisowy do roweru. Nie może w nim zabraknąć Multitoola czy  łyżek do kół. Należy także pamiętać o zapasowych dętkach i pompce. Warto także mieć przy sobie spinkę do łańcucha.

To jakie rowerowe gadżety zabrać na wycieczkę to już temat na inny artykuł.

rower-trekkingowy

Ile trzeba wydać na rower trekkingowy

Oczywiście wszystko zależne jest od tego, jakie wycieczki nas interesują. Rowery danego producenta zazwyczaj oparte są na tej samej ramie, zmienia się jedynie osprzęt.

Rower trekkingowy do 2000 zł.

Na początku muszę jasno zaapelować. Nie kupuj roweru poniżej 1000 zł., chyba że to sprawdzona używka z OLX. W przeciwnym razie nie rób tego!  Rowery turystyczne do 1000 zł. – w tym przedziale cenowym nie nadają się na wyprawy w trudny teren. Wyposażone w koła 26 calowe i  hamulce typu v-break, a napęd jest z najniższej półki. Widełki ciężko nazwać amortyzatorem, lepiej je chyba zamienić na sztywne widełki. Manetki przerzutki to najczęściej revoshift obrotowe. Koła w tej cenie nie za bardzo zniosą jazdę po czymkolwiek innym niż dobry asfalt. Ciężko będzie mu znieść wszelkiego rodzaju obciążenia. Oczywiście taki rower całkiem fajnie jeździ, ale polecałbym go w przypadku, co najwyżej krótkich wycieczek w prostym terenie.

Jeżeli masz do wydania ok. 1500zł może zainteresuje cię rower:

Indiana X-Road 1.0 Czarny 28 2020

ROWER TREKKINGOWY DO 1500

W przypadku rowerów trekkingowych do 2000 zł. to za tą kwotę dostaniemy już przyzwoity sprzęt. Jeżeli uda Ci się trafić na promocję to do 2000 zł. można nawet trafić na rower z hamulcami hydraulicznymi i średniej klasy przerzutkami Shimano. Na pewno warto zwrócić uwagę na rodzimego producenta. Tutaj zdecydowałbym się na rower firmy Kross:

Kross Trans 3.0

ROWER TREKKINGOWY DO 1500
Kross Trans 3.0 najlepszy ROWER TREKKINGOWY DO 2000
  •  Widelec SR Suntour M3010
  • Skok widelca 50MM
  • Przerzutka przód Shimano Tourney TY510
  • Przerzutka tył Shimano Acera M360
  • Manetki Shimano EF505
  • Korba SR Suntour
  • Koronki 48T-38T-28T/170MM
  • Kaseta Shimano MF TZ500
  • Zakres kasety 12-28T
  • Ilość przełożeń 24
  • Suport FP-B902
  • Łańcuch YBN S50
  • Piasta przód Shimano Nexus C3000
  • Piasta tył GL-B01R
  • Opony Mitas Gripper V84 42-622
  • Hamulec przód V-BRAKE
  • Hamulec tył V-BRAKE
  • Dźwignie hamulca Shimano EF500
  • Kierownica Steel 600MM
  • Wspornik kierownicy Aluminium 110MM/25,4
  • Siodło Kross D2201
  • Sztyca Aluminium 27,2X350 AMO
  • Stery FP-H815 O1-1/8″
  • Chwyty Kross gripen 

Rower trekkingowy do 3000 zł.

Już trochę powyżej 2000 zł można już znaleźć rowery z hamulcami hydraulicznymi. Pojawiają się także sensowne amortyzatory o skoku 50- 63mm, które radzą sobie już z dziurami w drodze. Pojawiają się też części ze średniej półki shimano takiej, jak tourney czy acera.

Jeżeli nie zależy ci na marce wybierz rower Indiana, który ma już całkiem przyzwoity osprzęt Shimano i można go już znaleźć za około 2000zł.

Indiana X Road 4.0 Czarny 28

ROWER TREKKINGOWY Indiana DO 3000
  • Kolor Czarny
  • Typ roweru Trekkingowy
  • Przeznaczenie Męski
  • Rocznik 2021
  • Waga [kg] 15
  • Gwarancja 24 miesiące
  • Gwarancja na ramę 24 miesiące
  • Wyposażenie Dzwonek, Gumy transportowe na bagażniku, Instrukcja obsługi i montażu, Karta gwarancyjna, Stopka
  • Rama Aluminiowa
  • Rozmiar ramy [cal] 21
  • Rozmiar ramy XL
  • Wzrost [cm] 180 – 190
  • Liczba biegów 24
  • Przerzutka przednia Shimano Tourney
  • Przerzutka tylna Shimano Alivio
  • Manetki Shimano typ SL-M310 8×3
  • Kaseta Shimano typ HG31 8speed 11-34
  • Korba marka Shimano Tourney
  • Korba typ TY-301 28/38/48T BLK
  • Hamulec przedni Shimano Tarczowy hydrauliczny model MT200
  • Hamulec tylny Shimano Tarczowy hydrauliczny model MT200
  • Rozmiar koła [cal] 28
  • Opona marka Kenda
  • Opona typ 700 x 2.0
  • Obręcze JHT HLQC-02 700C 32 Holes
  • Piasta przód Shimano typ Dynamo 3D37-QR 32 Holes Disc
  • Piasta tył Solon typ OH-802 32Holes Disc
  • Amortyzator przód Suntour typ NX4610 700C Disc MLO
  • Kierownica marka Magix
  • Kierownica typ MD-HB023 W.680 FOV
  • Wspornik kierownicy marka Promax
  • Wspornik kierownicy typ Ahead Multiset FOV, Aluminiowy
  • Siodełko marka Selle Royal
  • Siodełko typ Wave 8204
  • Sztyca siodła marka Promax
  • Sztyca siodła typ SP-886 27.2×350 Suspended
  • Łańcuch marka Yaban
  • Łańcuch typ CT8
  • Oświetlenie przód/tył marka Basta LED

Z nieco gorszym osprzętem można dostać markowego Kellysa, jednak jest to większy wydatek.

Kellys Carson 70 28

ROWER TREKKINGOWY DO 3000
  • Rozmiary ram: S / M / L / XL
  • Widelec: SR SUNTOUR NEX DX, 63mm, coil spring (threaded steerer 28.6mm)
  • Stery: semi-integrated (threaded)
  • Suport: cartridge (113mm)
  • Korby: SR SUNTOUR XCM (48x36x26T) – length 170mm (S), 175mm (M – XL)
  • Manetki: SHIMANO Altus SL-M2010-9 Rapidfire Plus
  • Przerzutka przód: SHIMANO TY710 (34.9mm)
  • Przerzutka tył: SHIMANO Alivio M4000 (direct mount)
  • Ilość biegów: 27
  • Kaseta: SHIMANO CS-HG200-9 (11-34T)
  • Łańcuch: KMC X9 (114 links)
  • Hamulce: SHIMANO MT200 Hydraulic Disc
  • Tarcze hamulcowe: 160mm front / 160mm rear
  • Dżwignie hamulcowe: SHIMANO BL-MT200
  • Piasty: SHIMANO Dynamo 3D37 / SHIMANO TX505 Disc Center Lock (32 holes)
  • Obręcze: KLS Draft Disc 622×21 (32 holes / eyelets)
  • Szprychy: steel
  • Opony: SCHWALBE Road Cruiser K-Guard 42-622 (700x42C) ReflectiveLine
  • Wspornik kierownicy: KALLOY Uno adjustable – diam 25.4mm / bar bore 25.4mm / length 90mm (S), 100mm (M – XL)
  • Kierownica: steel RiseBar – diam 25.4mm / rise 35mm / width 630mm
  • Chwyty: KLS Wave 2Density ergonomic
  • Sztyca: KALLOY suspension – diam 30.9mm / length 300mm (S), 350mm (M – XL)
  • Siodło: SELLE ROYAL Essenza Moderate
  • Pedały: NonSlip – alloy
  • Światło przednie: BÜCHEL Urban LED
  • Światło tylne: BÜCHEL Champs Elysees LED Standlight
  • Błotnik: RPZ
  • Akcesoria: alloy carrier, chainguard, kickstand, bell

Dodając do tej kwoty jeszcze z tysiąc lub 2 tyś złotych dostajemy bardzo fajny rower na dalsze wyprawy. Nie zapominaj jednak, że to dopiero początek wydatków. Do ceny roweru należy doliczyć jeszcze setki złotych wydane na akcesoria związane z podróżami, a zaliczają się do nich min. sakwy.

Rowery trekkingowe na wypasie.

Rower trekkingowy damski

Nie możemy zapomnieć o trochę odmiennych potrzebach płci pięknej, dlatego też zastanówmy się nad dobrym rowerem trekkingowym damskim. W przeciwieństwie do ram męskich rower trekkingowy damski powinien dostosowany być do ciała kobiety. Producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rowerzystek i oprócz znacznej różnicy w usytuowaniu górnej rury, cała geometria roweru damskiego dostosowana jest do cyklistek.

Wybrałem 3 warianty rodzimych producentów.

Romet Gazela 2

Rower Romet Gazela 2 Biały Niebieski 28 2021 - zdjęcie 1
  • Koła, rama28″ / alu 6061
  • Rozmiar17″ / 19″
  • Widelec: amortyzowany
  • Napęd: 21 biegów
  • Manetki przód: Shimano ST-EF500 3 speed
  • Manetki tył: Shimano ST-EF500 7 speed
  • Przerzutka przód: Shimano FD-TY510
  • Przerzutka tył: Shimano Altus RD-M310
  • Mechanizm korbowy: Cyclone CTL-3 48/38/28T 170 mm
  • Hamulec przód: tarczowy mechaniczny
  • Hamulec tył: tarczowy mechaniczny
  • Tarcza hamulcowa przód: 160 mm
  • Tarcza hamulcowa tył: 160 mm
  • Opony: 700×35C
  • Obręcze: aluminiowe dwukomorowe
  • Piasta przód: JoyTech D041DSE aluminiowa
  • Piasta tył: JoyTech D242DSE aluminiowa
  • Kaseta/wolnobieg: wolnobieg Shimano MF-TZ500 14-28T 7 speed
  • Kierownica: stalowa 610 mm
  • Mostek kierownicy: aluminiowy regulowany 90 mm
  • Sztyca: aluminiowa 30,9 mm 300 mm
  • Siodło: Selle Royal
  • Pedały: FP-804
  • Lampa przód: JY-532 bateryjna
  • Lampa tył: JY-535 bateryjna
  • Waga: 17,3 kg

Romet Gazela 4

Rower Romet Gazela 4 Biały Czarny 28 2021 - zdjęcie 1
  • Koła, rama28″ / alu 6061
  • Rozmiar: 18″ / 20″
  • Widelec: SR Suntour NEX DS
  • Napęd: 21 biegów
  • Manetki przód: Shimano ST-EF500 3 speed
  • Manetki tył: Shimano ST-EF500 7 speed
  • Przerzutka przód: Shimano FD-TY510
  • Przerzutka tył: Shimano Acera RD-M360
  • Mechanizm korbowy: Shimano FC-TY301 48/38/28T 170 mm
  • Hamulec przód: Shimano BR-TX805 tarczowy mechaniczny
  • Hamulec tył :Shimano BR-TX805 tarczowy mechaniczny
  • Tarcza hamulcowa przód: 160 mm
  • Tarcza hamulcowa tył: 160 mm
  • Opony: 700×35C
  • Obręcze: aluminiowe dwukomorowe
  • Piasta przód: Shimano prądnica DH-3D32-QR
  • Piasta tył: JoyTech D242DSE aluminiowa
  • Kaseta/wolnobieg: wolnobieg Shimano MF-TZ500 14-28T 7 speed
  • Kierownica: stalowa 610 mm
  • Mostek kierownicy: aluminiowy regulowany 90 mm
  • Sztyca: aluminiowa amortyzowana 30,9 mm 300 mm
  • Siodło: Selle Royal
  • Pedały: FP-804
  • Lampa przód: JY-7093 30 lux
  • Lampa tył: JY-397
  • Waga: 18,2 kg

Kross Trans 5.0

Rower Kross Trans 5.0 28 Rubinowy Czarny Połysk 2021 - zdjęcie 1
  •  Materiał ramy Aluminium Perforamnce
  • Widelec SR Suntour NEX
  • Skok widelca 63MM NAPĘD
  • Przerzutka przód Shimano Tourney TY710
  • Przerzutka tył Shimano Deore M592
  • Manetki Shimano EF505
  • Korba SR Suntour
  • Koronki 48T-38T-28T/170MM
  • Kaseta Shimano HG31
  • Zakres kasety 11-32T
  • Ilość przełożeń 24
  • Suport FP-B902
  • Łańcuch YBN S8
  • Piasta przód Shimano DH3D37
  • Piasta tył Shimano TX505
  • Obręcze Kross 
  • Opony Schwalbe Silento 42-622
  • Hamulec przód Shimano MT200
  • Hamulec tył Shimano MT200
  • Dźwignie hamulca Shimano EF505
  • Tarcze hamulcowe Shimano RT10
  • Kierownica Steel 600MM
  • Wspornik kierownicy Aluminium 110MM/25,4
  • Sztyca Aluminium 27,2X350 AMO
  • Stery FP-H805A; 1 1/8″
  • Chwyty Kross gripen 

Jeżeli miałbym wybierać spośród 3 wymienionych najprawdopodobniej byłby to Romet Gazela 2. Za nie duże pieniądze dostajemy naprawdę dobry rower trekkingowy damski. W ostatnich latach twórcy rowerów odrobili zadanie i rowerzystki w taki sam sposób mogą czerpać przyjemność z jazdy rowerem.

Podsumowanie

Rowery trekkingowe są zaprojektowane tak, aby pozycja na nich była w miarę wyprostowana. Zalecana jest, jednak pozycja jak najbardziej pochylona.  Pochylona na tyle ile jesteśmy w stanie znieść podczas całodniowej jazdy rowerem. Wiąże się to z rozkładem ciężaru na całą długość roweru i pozwala to przyjąć aerodynamiczną pozycję w walce z oporami powietrza, co w konsekwencji prowadzi do stabilności i komfortu w  jego prowadzeniu.

Najniższy osprzęt w jaki wyposażony powinien być rower trekkingowy to shimano tourney. Jest to kategoria osprzętu w sam raz dla turystyki w niewymagającym terenie. Na poważne wyprawy polecam grupę osprzętu shimano Deore, SLX i jak najbardziej XT. Poza tym na poważniejsze wyprawy to już kupuje się inne rowery.

Wybór Roweru turystycznego to bardzo indywidualna sprawa zależy od kilku czynników. Jaki rower trekkingowy wybrać? Wszystko zależy od budżetu. Jeżeli to nie jest ograniczeniem to najlepiej taki, który ci leży jak przysłowiowe jeansy na tyłku.

Jeżeli uważasz, że ten wpis był dla Ciebie przydatny, możesz postawić mi kawę Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *